lørdag 5. januar 2013

Uglevotter str 4-6 år

Ei klassevenninne spurte om det var mulig å strikke uglevottene også til barn. Og jeg vet Renee Aas snakket en gang om hvordan hun tenkte å ta av masker osv for å strikke til sønnen.
Men jeg tenkte rett og slett: Tynnere garn, tynnere pinner.
Og jeg ble SÅ glad da jeg fant to grønne nøster Sizu til fargealongen på Casakreativ (vel og merke var de ikke like på fargen), fant strikkepinner str 5 og satte igang. Og min sønn på 4 var prøvekanin underveis. Til min store glede passet vottene han perfekt!!
Jeg har lagt ved en Ramona gaffel bare for å vise hvor små de er.
Til øyne ble det grunt garn denne gangen. Jeg tenkte rett og slett på faren for at mindre barn peller av knappene og får dem i halsen.
Til uka blir det å strikke et par i rosa også til tvillingene til min klassevenninne.
Og jeg tenker at det lett er å øke med ett nøste tynt og et tykkere garn og pinne 6 for å få dem ca str 12 år eler så... Det gjelder å prøve seg litt frem ;)
Oppskriften finner du her på siden i et tidligere ugle-innlegg.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar