onsdag 2. januar 2013

Strikka julegaver

Min kjære venninne Aud og jeg har en liten greie med ugler. Da vi for noen år siden var medlemmer i en uglekommite prøvde vi å skaffe bamser/pynt med ugler på. Men uten særlig hell. I ettertid har ugler blitt populært, og det finnes i alle format og konsistenser.
Denne Dørstopperugla fant svigermor i et ukeblad, og jeg bestemte meg for å strikke den, av restegarn, i julegave til Aud. Og hun fikk med opskriften og mer restegarn så familien kan bli større ;)

Jeg strikket Spaceinvadergenser til min lillebror Eirik som han fikk i juni, men den var for stor i Mandarin Classic, og jeg gikk umiddelbart igang med en mindre, og med et annet garn. Sandnes Duo denne gangen.
Genseren var så godt som ferdig i august, men halsen manglet. Fredag før jul fikk den hals og var klar til overrekkelse som julegave...

Mamma fikk røde strømper, men de lurer jeg på om jeg glemte å ta bilde av.


2 kommentarer:

  1. Så utrulig herleg ugle! :D
    Eg har både restegarn og ugledilla- så denne kunne eg tenke meg å strikke..
    Har du oppskrift kanskje? ;)

    Ha ein fin dag vidare :D

    Christine

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Christine. Hyggelig at du liker uglevottene mine.
      Oppskriften ligger her på siden, med ny oppdatering i dag 5. januar.
      Ragna

      Slett